Translate

zondag 22 februari 2015

15 weetjes over bloggen

Wij zetten 15 facts & figures op een rijtje! 
  1. Bloggers krijgen steeds meer followers, terwijl magazines aan invloed en credibiliteit moeten inboeten.
  2. Blogs leveren kostenloos en dagelijks de nodige inspiratie, in tegenstelling tot magazines die maandelijks aan verslaggeving doen.
  3. Chiara Ferragni, de vrouw achter theblondsalad.com, kan maandelijks rekenen op 9 miljoen pageviews. Britse Vogue moet het stellen met een oplage van 220.000 exemplaren.
  4. Om haar blog te runnen, heeft Chiara 5 mensen in dienst, waaronder een marketing web entrepreneur.
  5. Fashion labels willen zich graag aan bloggers linken, met de vraag hun kledij /merchandise te dragen. Dit fenomeen heet product placement. Het is een nieuwe manier van adverteren, met bloggers als wandelend reclamebord.
  6. Bloggers dragen bepaalde merken 1. Omdat ze ze leuk vinden. 2. Omdat ze gratis goodies krijgen toegestuurd. 3. Omdat ze betaald worden om bepaalde labels te dragen.
  7. Van zodra een blogger door een bepaald merk betaald wordt, gaat de blogger zich niet kritisch uitlaten over dat merk. De lezer moet slim genoeg zijn om de commerciële strategie achter een betaalde blogpost te doorgronden.
  8. Uit positieve reviews genereert de blogger inkomsten, sponsorship deals, gratis reizen, enz.
  9. Eerlijkheid duurt het langst. Wanneer een blogger zich laat betalen door een merk dat niet bij haar/ zijn imago past, zal de blog niet lang bestaan. Bloggers moeten zelf bepalen of ze zichzelf willen verkopen, of trouw willen blijven aan zichzelf. Dat laatste weten ze goed te omzeilen door enkel die items te selecteren die bij hun imago passen. De volgende quote van Refinery 29 vat het mooi samen: " If 50% of an outfit didn't come from the wearer's own pockets, is it valid to say that 50% of her style isn't her own?"
  10. Bloggers worden vergeleken met de beste vriend(in) van de consument. We vertrouwen op de goede smaak en advies van onze beste vriendinnen. Dankzij bloggen wordt de afstand tussen een merk en de consument kleiner.
  11. Afhankelijk van het aantal followers, plaatsen labels banners op de homepage van de blog. Elke keer dat een bezoeker de banner aanklikt, wordt de blogger betaalt. Kenza van http://kenzasmg.blogspot.be verdient op die manier tot 3.000 euro per maand. Chiara verdient er zelfs tot 30.000 euro per maand mee.
  12. Bloggen gaat niet enkel over mode, het gaat over lifestyle en persoonlijke smaak.
  13. Een blogger heeft geen baas en moet enkel verantwoording afleggen tegenover zichzelf en de fans.
  14. Tijdens de modewerken zitten de meest bekende bloggers front row, naast celebrities en fashion editors.
  15. Streetstyle is big business, met de modeweken als hoogtepunt. De aandacht verlegt zich van de catwalks naar de straten en bloggers verenigen zich voor de inkom van de modeshows, gekleed in hun meest opvallende outfit om andere bloggers te fotografereren of om zelf gefotografeerd te worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten